lauantai 28. syyskuuta 2013

Suomensaaren juoksu

Tänään olin juoksutapahtumassa, Suomensaaren juoksussa. Matkaa oli 6 kilometriä - Suunnon mukaan 5 ja puoli kilsaa, mutta ei sen väliä, kivaa oli. Kisa oli kivasti järjestetty, kaikki toimi ja mitalikin tuli kotiinviemisiksi. Kaikilla tuntui olevan hyvä meininki, niin järjestäjillä kuin kisaajillakin. Ehdottomasti parhautta oli ihana retrofiilis, alla oleva valokuvakin näyttää olevan kuin 70-luvulta. Sympaattista.




Kisa juostiin kolmena kierroksena hiekkapohjaisilla poluilla. En tuntenut reittiä, mutta aavistelin siellä olevan mäkiä, oikeassa olin. Väkeä oli viivalla ihan mukavasti, kun on kyse pienestä kyläkisasta. Näillä nurkilla on kovia juoksijoita, mutta mukavasti oli paikalla kuntoilijoitakin - kaikkia vartenhan tällainen tapahtuma on. Osa menee kovaa ja osa hiljempaa, liikunta tekee hyvää kaikille. 

Managerin kanssa houkuteltiin mukaan yksi ystävä & managerin työkavereita. Oltiin käyty etukäteen salaa vähän yhdessä harjoittelemassakin. Juoksutaustaa ei ollut, niin jännittäväähän tämä oli. Edellisenä iltana (ja vielä tänä aamunakin) saatiin puhelu, että eihän sinne voi mennä, siellä juostaan niin kovaa. Sitä oltiin käyty katselemassa viimevuotisia tuloksia... Kuten sanottu, seutuvilla on kovia juoksijoita, mutta se ei tarkoita sitä, että kukaan muu ei saisi osallistua. Voi kun osaisin tämän asian kääntää positiiviseksi: itse olen ihan riittävän monta kertaa ollut viimeisten joukossa, mutta mitä sitten. Jokaisesta urheilujutusta olen nauttinut, iloinnut muiden onnistumisista ja siitä että itsekin aikanaan olen maaliin tullut. Minua on kannustettu, vaikka en ole ollut kärkikahinoissa, pyrin itsekin kannustamaan ja tsemppaamaan muita, siitä tulee hyvä mieli! Täällä Suomensaaren juoksun järjestäjäkin sanoo, että toivoo näkevänsä tapahtumassa enemmän kuntoilijoita.

Onnistumisen iloa näin, kun juoksutapahtumaensikertalainen tuli iloisena, tyytyväisenä ja hyvävoimaisena maaliin! Jes! Kuutta kilometriä varten budjetoitu aika-arviokin alittui rutosti :) Itseään epäillyt ystäväkin kuittasi viimeisen kierroksen loppupuolella minusta ohi - minulla ei ollut mitään saumaa vastata siihen. Mäkisen reitin jälkeen minulla oli jo kintuista voimat loppu, mutta jääkiekkoilija ei pienistä maitohapoista piitannut vaan otti kunnon loppukirin. Komeeta!

Se oli hyvä juoksentelu Pirkan hölkkää varten. Flunssaoireetkin ovat nyt häipyneet ja saisivat pysyäkin poissa.

Tuloksista vielä sen verran, että olin toivonut, että matka taittuisi alle puolen tunnin. Menihän se, 27:52. Sen kunniaksi käytiin palauttelemassa kalamarkkinoilla muikuilla!

1 kommentti: